Avanza forsatta problem

Avanza har återigen haft stora problem med sin sida. Riktigt alarmerande att ett företag/bank som har hand om så många människors tillgångar inte ens kan ha en fungerande sida.

På Dagens Industris forum Börssnack fanns det många som var upprörda. Här kommer ett axplock av kommentarer:


HrJansson  09:19:45
Totalt oacceptabelt hanterat.

Att först klanta till det med tekniken och sedan inte ens ge information om att det är problem likt en struts i sandhögen?

Informationschefen samt övriga ansvariga borde stå för notan.



Avanza Bank  09:49:48    
#8

Du har helt rätt med att vi borde lägga upp ett felmeddelande dock så fungerar inte funktionen för detta heller på vår vanliga sajt.

Vad felen beror på vet vi dessvärre inte än utan det är något vi måste undersöka när vi fått igång hemsidorna igen.

//Sanna, Avanza Bank


Zeuz2K  09:01:23    
Jävla trött på att det ska strula hela tiden!


StorkenSture  09:02:28    
Satan så dåligt. Börjar bli för ofta nu. Är nära att byta bank


Sandmann  09:02:54    
Eller har huliganerna bränt ner börsen också?


Justic  09:03:22    
Ja, känns som de tappat kvalitet det senaste.

Även frågor via deras webbsida tar flera dagar innan man får svar på.


Bandito  09:06:21    
Avanza, årets SÄMSTA bank 2013?

Vilket totalt skämt.


Avanza Bank  09:08:07    
Hej,

Vi har under morgonen haft tekniska problem men detta ska nu vara löst och hemsidorna ska nu fungera igen.

//Sanna, Avanza Bank


ägamintid  09:08:57    
Nej, det fungerar inte. Jag loggas ut gång på gång.


Bandito  09:09:51    
Avanza Bank!

Detta är för fan tusende gången eran jävla skitsida strular. Dags att säga upp några på eran lekskola till bank? Tekniska problem kl 09.00, om jag vore er skulle jag börja sälja jordgubbar, BETYDLIGT enklare och mindre riskfritt att bli av med kunder.

kaljoh  09:13:15    
Funkar inte alls, totalt nere.


kaljoh  09:14:33    
Sannas inlägg om att det funkar är missvisande. Det funkar INTE.


Tamlam  09:24:22    

Avanza nya sida suger riktigt jävla mycket

de har visserligen en massa lull lull med men

smidigheten/ snabbheten  med köp och sälj är urkass

innan kunde man se hela typ Largkap det var bara till att skrolla och köpa nu får man det sktionsvis Bläää urdåligt

vore bättre om vi fick välja hur vi ville ha det

förra gången det ändrades så förlorade jag pengar men fick ej kompensation

inga uppdatteringar  på kurs samt


Avelon  09:07:49    
Helt värdelös! blir utloggat varje gång försöker lägga order!
Kalkon-mäklare!



Avanza Bank  09:09:09    
Hej,

Vi har under morgonen haft tekniska problem men detta ska nu vara löst.

Skulle det fortfarande inte fungera för dig så hör av dig till oss på 08- 562 250 00 så hjälper vi dig att lägga din order.

//Sanna, Avanza Bank



Bandito  09:10:37    
BYT BANK! Mitt tips!

Säkert 10'e gången bara iår det strular kl 09.00.

Skandal


Zeuz2K  09:13:46    

Jävla kalle anka bank!!

Blir fan utslängd när jag ska handla.



Bandito  09:15:07    
Höra av sig till ett mäkleri är som att gå tillbaka till 1988... Vilket skämt,hahahahaha!!!!!!!!!!!!!


Elbing  09:43:01    
antagligen är det alla fjantiga merförsäljingns länkar till ny sidan som ava satt upp som att klä en julgran som gör att skiten kraschar nu...

Sluta utveckla er jack vegas maskin och se till att den riktiga hemsidan fungerar.
Ibland måste man inse att vissa projekt faktiskt är skit. (som BS till slut förstod...

Om AVA tvingar mig byta tilll avanzajulgran.se så kan ni ju glömma mig som kund.

Herkele  09:33:34    
Vad fan gör era mäklare???? Ingen svarar ju för FFFF


KeithHill  09:34:48    
De brukar fika vi denna tiden!


Etrading  09:35:35    
Hört att de fikar från 09.00


Sunt o Gott  09:46:31    

Är det tekniskt problem eller är banken på dekis?

Era kunder kan just nu inte nå sina pengar.



kenco  09:48:14    
Har gått 47 min nu..Vad håller ni på med????



Avanza Bank  10:21:18    
Hej,

Som ni märker så har vi fortfarande tekniska problem. Detta är givetvis inte bra, vilket vi håller med om.

Ett sätt att få tillgång är att logga in på nya sajten och sedan gå tillbaka till gamla för att få kurser.

Just nu jobbar hela vår it-avdelning med att lösa dessa problem

När det gäller eventuell kompensation så hör av er till oss genom ett meddelande. Vi tittar på varje ärende individuellt, viktigt är bara att ni försöker stänga era positioner (går det inte via sajten så når man mäklare på 08-562 250 00).

/Sanna
Avanza Bank



nokken100  10:21:33    
Blir till o sprida sparandet o ta bort AVANZA helt. Sjukt farligt att inte kunna göra affärer på en 1timme och 20 min. Tänk ett riktigt börsfall på säg 5-7 % och inte komma ur...........



abcpoker  10:19:50    
Hahaha jackvegas-hemsida. Det är ett jävla skämt med avanza nu. Hur länge kan hemsidan vara nere??!?!




Avanza Bank  10:22:18    
Hej,

Som ni märker så har vi fortfarande tekniska problem. Detta är givetvis inte bra, vilket vi håller med om.

Ett sätt att få tillgång är att logga in på nya sajten och sedan gå tillbaka till gamla för att få kurser.

Just nu jobbar hela vår it-avdelning med att lösa dessa problem

När det gäller eventuell kompensation så hör av er till oss genom ett meddelande. Vi tittar på varje ärende individuellt, viktigt är bara att ni försöker stänga era positioner (går det inte via sajten så når man mäklare på 08-562 250 00).

/Sanna
Avanza Bank



hoolick  10:24:03    
"Ett sätt att få tillgång är att logga in på nya sajten och sedan gå tillbaka till gamla för att få kurser."


Eller så slopar ni eran nya blinkande och färgglada fjortissida och fortsätter att göra den gamla stabilare och säkrare i stället.



Elbing  10:26:13    
Skrota den nya sidan! utveckla OCH UNDERHÅLL den gamla!

Ingen vill ha en blinkade JackVegas som bank


Sedan när man till slut kan logga in när de lovat att det ska funka möts man av detta:

Grafer funkar inte på kontot.




Konstiga tecken ?




...och på den "nya" sidan ser det ut så här




5 kommentarer:

  1. Hej,

    De tekniska problemen under förmiddagen är något som vi djupt beklagar. Att inloggning och orderläggning ska fungera är givetvis högsta prioritet för oss.

    Tidigare problem är inte relaterade till händelsen idag då de tidigare felaktigheterna är åtgärdade.

    Vi utreder just nu vad som har orsakat dessa tekniska problem och det ligger självfallet i Avanza Banks intresse att systemen ska fungera och att våra kunder ska kunna logga in, se kurser, lägga order och utföra övriga ärenden. Vi har full förståelse för att du är missnöjda och ifrågasätter hur vi hanterar dessa händelser. Jag kan dock försäkra dig om att dessa problem är av högsta prioritet att utreda och vi arbetar just nu med ett omfattande arbete för att byta ut eller förbättra de underliggande system vi idag använder.

    Vi bygger nu en helt ny hemsida då den teknik som vår vanliga hemsida, Classic är av äldre sort. Vi kommer alltså vara tvungna att byta hemsida helt då det finns en risk att Classic inte kommer fungera optimalt då belastningen på hemsidan ökar. Vi vill dock poängtera att dagens problem inte berodde på belastningen på sajten utan av andra orsaker som vi måste fortsätta att utreda.

    Vissa har påpekat att man inte tycker om nya sajten på grund av dess autokurser som gör att kurser uppdateras automatiskt och blinkar till vid kursförändringar. Dessa autokurser kan man enkelt stänga av genom att klicka ur detta val under ”Inställningar” på nya hemsidan

    Under förmiddagen hade man möjlighet att ta kontakt med våra mäklare för att lägga order men anser man att man lidit ekonomisk skada av dessa händelser kan man kontakta oss via ett meddelande. Vi kommer då utreda varje ärende individuellt.

    Vi beklagar återigen det inträffade.

    Sanna, Avanza Bank

    SvaraRadera
  2. Avanzas nya hemsida är inte populär. Ful, trist och jobbig. Varför envisas ni med att tvinga folk använda den? Tror inte jag är ensam om att hellre byter bank än att använda eländet. Den gamla hemsidan går det visst att uppgradera och göra den funktionell så den klarar större belanstning. Hej då Avanza.

    SvaraRadera
  3. Re Anonym. Kan hålla med dig. Låter konstigt att inte den gamla skulle kunna gå att uppdatera för att klara högre belastning.

    SvaraRadera
  4. ingen idé att klaga, dessa beslut tas högre upp där man inte har en susning hur dagens kunder värderar utseende och funktion. När nya sajten dök upp ifjol påtalade jag i detalj alla problem med mindre synlig information, glesare, svårare att hitta runt etc. Inget svar och all "modern" design är kvar. Gamla sidan rymmer indexkurva, råvaror, valutor, personliga aktie- och fondlistor, nyheter, med mera på SAMMA sida, 1024 bred. Detta kräver många sidor på nya sajten, ingen överblick. Och den gamla sidans halva inloggning finns inte, den försvann även på gamla sidan härom veckan!

    SvaraRadera
  5. Det finns inte en sajt på hela nätet som inte strular ibland. Alla banker, svenska som utländska, har då och då problem med internettjänsten. Till och med Googles förstasida har legat nere vid några tillfällen.

    Jag gillar den nya sidan i grunden men den är fortfarande för oslipad och saknar flera (för mig) viktiga funktioner så jag använder fortfarande den gamla 99% av tiden.

    SvaraRadera

Copyright © 2013 Kampen mot index - Ekonomiblogg om Aktier, sparande och ekonomi