Nordnetdirekt

Nu var det dags att skriva ytterligare ett dåligt inlägg om nordnetdirekt.se precis som jag lovade i mitt förra inlägg: Pinsamt Nordnetdirekt

Jag brukar inte klaga på saker så ofta, men nu är det 3:e gången på en månad som Nordnetdirekt visar hur dåliga dem är.

I ett tidigare inlägg beskrev jag hur en medarbetare på deras kundtjänst inte ens läste igenom mitt mail utan skickade ett standardsvar för han trodde sig veta vad jag frågade om...

För ett tag sedan fick jag detta meddelande av Nordnetdirekt:

De överföringar som lades till föranmält konto mellan fredag kl 15.00 och måndag kl 15.00, har till följd av tekniskt problem blivit fördröjda med en bankdag

Din överföring har nu skickats iväg och ska synas på mottagande depå/konto onsdag eftermiddag

Vi beklagar det inträffade. Har du några frågor kontakta gärna vår kundservice

Med vänlig hälsning

Nordnetdirekt

Detta medförde att jag fick negativt saldo på min depå. Så därför mailade jag in och påpekade att jag inte tycker att jag ska bli debiterad pga av deras slarv/tekniska problem.

Då fick jag detta svar:

Hej,

Tack för ditt meddelande!

Vi undersöker ditt ärende och återkommer till dig med svar så snart som möjligt.

Nordnetdirekt önskar dig en trevlig dag!

Med vänlig hälsning
XXXX
Nordnetdirekt Kundservice

Detta var över en vecka sedan och ingen har återkommit och inte heller har jag fått något ärendenummer så man kan följa det hela. Känns som att den som svarade lite gärna kan ha skrivit ner mitt ärende på en lapp som har försvunnit....

Idag fick jag ytterligare ett meddelande av Nordnetdirekt:

Den insättning som du genomfört från föranmält konto har bokförts dubbelt. Avsändande bankkonto har enbart belastats en gång. Felet kommer vara åtgärdat under eftermiddagen.

Har du några frågor, vänligen kontakta kundservice.

Med vänlig hälsning

Nordnetdirekt

Detta tyder på att de har vissa tekniska problem på Nordnetdirekt...
Tyvärr medförde detta att jag trodde att jag hade mer på kontot än vad jag hade och i samband med att jag ökade mitt innehav i MQ idag så hamnade jag tydligen på minus på min depå eftersom jag under en tid hade dubbelt så mycket att handla för...

Men självklart förde jag över pengar idag men ytterligare en gång så får man negativt saldo pga av deras slarv. Skickade ett nytt mail till dem idag ska bli spännande att se hur de löser detta fall och om de tittar på mitt gamla ärende eller om man ska helt enkelt stänga sin depå och köra allt via en annan mäklare.

0 kommentarer:

Copyright © 2013 Kampen mot index - Ekonomiblogg om Aktier, sparande och ekonomi